Mongolië lijdt al lang onder dzud: een zeer warme, droge zomer en een extreem harde winter. We steunen er een project ter ontwikkeling van de landbouw.

In het kort

Mongolië strekt zich uit over een oppervlakte van 1.566.500 vierkante kilometer. Het land lijdt al lang onder wat lokaal gekend staat als dzud – een heel warme, droge zomer gevolgd door een extreem strenge winter. Dit fenomeen kan verwoestend zijn voor het vee, de enige inkomstenbron van de Mongoolse bevolking. Sinds 2014 steunen we een project voor landbouwontwikkeling in de streek van Gobi Altai, met steun van de Europese Unie.

Caritas International

Vrijwilligerswerk

Honderden vrijwilligers zeggen neen tegen onverschilligheid tegenover vluchtelingen in nood en zetten zich in voor Caritas International. En u, wenst u zich in te zetten voor de meest kwetsbaren?

Vrijwilliger worden
Caritas International

Doe een gift

Wat zouden we doen zonder u en uw vrijgevigheid? Dankzij uw gift draagt u bij tot de strijd tegen honger, armoede en geweld. Samen geven wij een tweede kans aan mensen die uw gift het meeste nodig hebben.

Doe een gift