16 mei – middagontmoeting: 6 maanden na Haiyan

Caritas International  16 mei – middagontmoeting: 6 maanden na Haiyan
07/05/2014

Kom  op 16 mei  naar onze  Middagontmoeting over de Filipijnen en maak kennis met  Pater Edwin A. Garigez (Directeur NASSA/Caritas Filipijnen en winnaar van de prijs Goldman Milieu), Mr. Neal Deles (Lid van het Emergency Response Team van Caritas) en Pater Alcris Badana (Coördinator van de noodhulpprogramma’s). Onze gasten geven u meer informatie over de voorbije crisisinterventies en hebben het over de toekomstige uitdagingen die Caritas samen met en voor de lokale gemeenschappen wil aanpakken.

Op 8 november 2013 raasde tyfoon Haiyan met een ongeziene kracht over de Filipijnse eilanden en liet een spoor van vernieling na. Haiyan zou de krachtigste tropische wervelstorm zijn die de aarde ooit raakte. De gevolgen waren enorm: meer dan 16 miljoen mensen werden getroffen en 4 miljoen moesten hun huizen ontvluchten. Na de noodhulp gaat vandaag alle aandacht van het Caritasnetwerk naar de heropbouw. We willen mensen de kansen geven hun leven terug in handen te nemen, ervoor zorgen dat ze niet langer afhankelijk zijn van humanitaire hulp. Caritas lanceert een heropbouwprogramma van 9,7 miljoen euro. Dat programma zal hulp bieden aan 100.000 mensen in de meest getroffen regio’s en loopt over één jaar. Caritas International is actief in de provincie Antique op het eiland Panay. Lees meer over onze heropbouwplannen in Antique.

Waar: Caritas International, Liefdadigheidstraat 43 – 1210 Brussel

Wanneer: Vrijdag 16 mei 2014, 13u – 15u

Programma: 13u00 – Conferentie – Voertaal Engels > 14u00 – Vraag en antwoord > 14u30 – Lunch

Inschrijven: Stéphanie Terlinden (s.terlinden@caritasint.be of 02/229 36 21), voor 14 mei 2014.

Verwant nieuws