De afgelopen jaren werd Azië getroffen door opeenvolgende natuurrampen.

In het kort

Globalisering en liberalisering van de economie zorgen voor een hogere levensstandaard in Azië. Maar tegelijk nemen ook de verschillen toe en vergroot de sociale ongelijkheid. Omwille van die reden helpt het Caritasnetwerk samen met de lokale Caritasorganisaties de levensomstandigheden van de meest kwetsbare groepen verbeteren. Via inkomensgenererende activiteiten, praktijkopleidingen en ondernemingstrainingen leren we gemarginaliseerde groepen hoe ze hun rechten kunnen opeisen en meer onafhankelijk kunnen worden.

De afgelopen jaren werd Azië getroffen door opeenvolgende natuurrampen. Miljoenen mensen moesten hun huizen verlaten in India, Pakistan, Sri Lanka, Nepal, Myanmar en de Filippijnen. Telkens sprong het Caritasnetwerk in de bres met noodhulp- en heropbouwprojecten. Recent heeft Caritas International samen met haar netwerk een noodhulpactie opgezet voor 350.000 slachtoffers uit Nepal.

Caritas
international
Azië

+ -

Nieuws "Azië"

Projecten "Azië"

Alle projecten

• 40%

DES 18-30 ANS SONT PRÊTS À S’ENGAGER POUR UNE SOCIÉTÉ PLUS JUSTE

• 12.378.565 €

ONT ÉTÉ DIRECTEMENT INVESTIS DANS L’AIDE INTERNATIONALE PAR CARITAS INTERNATIONAL EN 2014

CATASTROPHES NATURELLES GRAVES ONT EU LIEUX À TRAVERS LE MONDE EN 2014

Achter elk cijfer een verhaal

Alle verhalen
Caritas International

Vrijwilligerswerk

Honderden vrijwilligers zeggen neen tegen onverschilligheid tegenover vluchtelingen in nood en zetten zich in voor Caritas International. En u, wenst u zich in te zetten voor de meest kwetsbaren?

Vrijwilliger worden
Caritas International

Doe een gift

Wat zouden we doen zonder u en uw vrijgevigheid? Dankzij uw gift draagt u bij tot de strijd tegen honger, armoede en geweld. Samen geven wij een tweede kans aan mensen die uw gift het meeste nodig hebben.

Doe een gift