Sinds december 2013 is het geweld verder toegenomen in het oosten en noorden van Zuid-Soedan.

Zuid-Soedan

In het kort

Sinds december 2013 is het geweld verder toegenomen in het oosten en noorden van Zuid-Soedan nadat president Kiir vicepresident Machar ervan beschuldigd had een staatsgreep te beramen. Het conflict is opnieuw opgelaaid en de etnische spanningen zijn toegenomen.

In augustus 2015 werd een staakt-het-vuren ondertekend en in april 2016 werd een overgangsregering tot stand gebracht. Gevechten tussen regeringstroepen en oppositietroepen blijven duren en komen nu ook steeds vaker voor in het zuiden van het land. Het voortdurende geweld, de instabiliteit van de markt en slechte oogsten hebben de voedselprijzen de hoogte in gejaagd. Als resultaat van de instabiliteit die nu ook wijdverspreid is in regio’s die voorheen stabiel waren, zijn duizenden mensen gevlucht naar buurlanden.

Caritas International steunt kleine producenten in Zuid-Soedan en vluchtelingen in Uganda met eigen fondsen en fondsen van de Zwitserse regering.

Nieuws "Zuid-Soedan"

Projecten "Zuid-Soedan"

Alle projecten

Achter elk cijfer een verhaal

Alle verhalen
Caritas International

Vrijwilligerswerk

Honderden vrijwilligers zeggen neen tegen onverschilligheid tegenover vluchtelingen in nood en zetten zich in voor Caritas International. En u, wenst u zich in te zetten voor de meest kwetsbaren?

Vrijwilliger worden
Caritas International

Doe een gift

Wat zouden we doen zonder u en uw vrijgevigheid? Dankzij uw gift draagt u bij tot de strijd tegen honger, armoede en geweld. Samen geven wij een tweede kans aan mensen die uw gift het meeste nodig hebben.

Doe een gift