Rwanda

Rwanda :

In het kort

Rwanda is één van de kleinste en dichtstbevolkte landen op het Oost-Afrikaanse continent. Rwanda leeft voornamelijk van de landbouw. Vandaag kan de landbouwproductie de bevolkingsgroei niet bijhouden waardoor import van voedsel noodzakelijk is. De bevolkingsdichtheid zet grote druk op de beschikbare grond waardoor de inkomsten uit landbouw niet volstaan voor de families. Diversificatie van inkomstenbronnen is dus een prioriteit. De conflictueuze relatie met Oeganda heeft een negatieve invloed op de prijzen in het algemeen en meer specifiek op die van de landbouwproducten. Ook de klimaatwijziging met onvoorspelbaar periodes van, al dan niet, hevige regens en droogte, hypothekeren de voedselzekerheid op vlak van beschikbaarheid, toegankelijkheid en stabiliteit.

Samen met haar lokale partners brengt Caritas International humanitaire hulp en werkt zij aan duurzame ontwikkeling met focus op voedselzekerheid en voedingseducatie voor de meest kwetsbare personen. Capaciteitsversterking speelt hierbij een belangrijke rol.

Caritas
in Rwanda

+ -

Nieuws "Rwanda"

Projecten "Rwanda"

Alle projecten
Caritas International België

Ik stel een testament op

Wil je voortleven in projecten voor kwetsbare mensen? Neem dan Caritas International op in jouw testament! Het is gemakkelijk, snel en we zijn er om je te helpen en jouw vragen te beantwoorden.

Ik stel een testament op
Caritas International België

Doe een gift

Wat zouden we doen zonder jou en je vrijgevigheid? Samen strijden we tegen honger, armoede en geweld. Zo tover jij een glimlach op vele gezichten.

Doe een gift