Caritas International steunt de kwetsbare landelijke bevolking en helpt de slachtoffers van de crisis in Diffa

Niger

In het kort

Niger ligt in het hart van de Sahel en wordt regelmatig geconfronteerd met voedselcrisissen als gevolg van droogtes en hoge prijzen van de meest verbruikte granen (gierst, sorghum, maïs en rijst). De helft van de Nigerezen heeft bovendien geen toegang tot drinkbaar water. De Diffa regio, in het uiterste oosten van Niger, wordt sinds 2012 geconfronteerd met serieuze volksverhuizingen, van vluchtelingen en intern ontheemden, als gevolg van de afpersingen van Boko Haram op de grens tussen Niger en Nigeria.
In deze context steunt Caritas International de kwetsbare landelijke bevolking zodat ze de terugkerende voedselcrisissen beter kunnen doorkomen, een betere toegang tot drinkbaar water hebben, en toegang hebben tot nieuwe inkomstenbronnen. Anderzijds helpt Caritas International de slachtoffers van de crisis in Diffa en werken we aan vredesopbouw.

Nieuws "Niger"

Projecten "Niger"

Alle projecten
Caritas International

Vrijwilligerswerk

Honderden vrijwilligers zeggen neen tegen onverschilligheid tegenover vluchtelingen in nood en zetten zich in voor Caritas International. En u, wenst u zich in te zetten voor de meest kwetsbaren?

Vrijwilliger worden
Caritas International

Doe een gift

Wat zouden we doen zonder u en uw vrijgevigheid? Dankzij uw gift draagt u bij tot de strijd tegen honger, armoede en geweld. Samen geven wij een tweede kans aan mensen die uw gift het meeste nodig hebben.

Doe een gift