Voedselzekerheid met speciale aandacht voor water.

Ethiopië

In het kort

Ethiopië maakt de laatste tien jaar een indrukwekkende economische ontwikkeling door. “Double-digit” groeicijfers, indrukwekkende infrastructuurwerken en opvallende verwezenlijkingen in het kader van het hoger onderwijs, blijven samen gaan met grote sociale ongelijkheid. Een aanzienlijk deel van de bevolking lijdt onder schrijnende armoede en voedselonzekerheid. Hoewel de Ethiopische overheid in 2015, in respons op de El Niño droogte die de Hoorn van Afrika teisterde, getoond heeft over een zekere capaciteit te beschikken om een catastrofe te voorkomen, getuigde diezelfde droogte eveneens van de voortdurende kwetsbaarheid van grote delen van de plattelandsbevolking.
Caritas startte haar activiteiten in Ethiopië in 1984, toen de bevolking het slachtoffer werd van een heel zware hongersnood. Eerst met dringende noodhulp, onmiddellijk daarna met het opzetten van ontwikkelingsprojecten om het leven van de mensen duurzaam te verbeteren. Wij werken hoofdzakelijk op het platteland in erg droge gebieden.

Nieuws "Ethiopië"

Projecten "Ethiopië"

Alle projecten

Achter elk cijfer een verhaal

Alle verhalen
Caritas International

Vrijwilligerswerk

Honderden vrijwilligers zeggen neen tegen onverschilligheid tegenover vluchtelingen in nood en zetten zich in voor Caritas International. En u, wenst u zich in te zetten voor de meest kwetsbaren?

Vrijwilliger worden
Caritas International

Doe een gift

Wat zouden we doen zonder u en uw vrijgevigheid? Dankzij uw gift draagt u bij tot de strijd tegen honger, armoede en geweld. Samen geven wij een tweede kans aan mensen die uw gift het meeste nodig hebben.

Doe een gift