Ethiopië maakt de laatste tien jaar een indrukwekkende economische ontwikkeling door. Maar...

In het kort

Ethiopië maakt de laatste tien jaar een indrukwekkende economische ontwikkeling door. “Double-digit” groeicijfers, indrukwekkende infrastructuurwerken (wegen, spoorlijnen, dammen voor het opwekken van hydro-elektriciteit, enz.) en opvallende verwezenlijkingen in het kader van bijvoorbeeld het hoger onderwijs, gaan echter gepaard met het reproduceren van schrijnende armoede en voedselonzekerheid onder een aanzienlijk deel van de bevolking. Hoewel de Ethiopische overheid in 2015, in respons op de El Niño droogte die de Hoorn van Afrika teisterde, getoond heeft over een zekere capaciteit te beschikken om een catastrofe te voorkomen, getuigde diezelfde droogte eveneens van de voortdurende kwetsbaarheid van grote delen van de rurale bevolking.

Nieuws "Ethiopië"

Projecten "Ethiopië"

Alle projecten
Caritas International

Vrijwilligerswerk

Honderden vrijwilligers zeggen neen tegen onverschilligheid tegenover vluchtelingen in nood en zetten zich in voor Caritas International. En u, wenst u zich in te zetten voor de meest kwetsbaren?

Vrijwilliger worden
Caritas International

Doe een gift

Wat zouden we doen zonder u en uw vrijgevigheid? Dankzij uw gift draagt u bij tot de strijd tegen honger, armoede en geweld. Samen geven wij een tweede kans aan mensen die uw gift het meeste nodig hebben.

Doe een gift