Burundi ligt in Oost-Afrika en wordt in het noorden begrensd door Rwanda, in het oosten en zuiden door Tanzania.

Burundi

In het kort

Volgens het Wereldvoedselprogramma (WFP), zijn 43 miljoen Afrikanen afhankelijk van voedselhulp en staan 35 van hen op de rand van hongersnood. Momenteel zijn 23 Afrikaanse landen op de een of andere manier getroffen door voedseltekorten. enerzijds bieden weersomstandigheden of biologische oorzaken een verklaring, maar anderzijds zijn er ook andere oorzaken: aids, politieke onrust, buitenlandse schulden, armoede. Caritas International voert noodhulp- en ontwikkelingsprogramma's uit over heel het Afrikaanse continent, of het nu gaat om haar eigen programma's of om programma's die opgestart werden door het Caritasnetwerk. Bovendien heeft Caritas International verschillende ontwikkelingsprojecten in Afrika met als voornaamste doelstelling het bestrijden van voedselonzekerheid.

Nieuws "Burundi"

Projecten "Burundi"

Alle projecten

• 40%

DES 18-30 ANS SONT PRÊTS À S’ENGAGER POUR UNE SOCIÉTÉ PLUS JUSTE

• 12.378.565 €

ONT ÉTÉ DIRECTEMENT INVESTIS DANS L’AIDE INTERNATIONALE PAR CARITAS INTERNATIONAL EN 2014

CATASTROPHES NATURELLES GRAVES ONT EU LIEUX À TRAVERS LE MONDE EN 2014

Achter elk cijfer een verhaal

Alle verhalen
Caritas International

Vrijwilligerswerk

Honderden vrijwilligers zeggen neen tegen onverschilligheid tegenover vluchtelingen in nood en zetten zich in voor Caritas International. En u, wenst u zich in te zetten voor de meest kwetsbaren?

Vrijwilliger worden
Caritas International

Doe een gift

Wat zouden we doen zonder u en uw vrijgevigheid? Dankzij uw gift draagt u bij tot de strijd tegen honger, armoede en geweld. Samen geven wij een tweede kans aan mensen die uw gift het meeste nodig hebben.

Doe een gift