Honger in Zuid-Soedan: Dringend meer hulp nodig

Teken mee een toekomst van Syrische vluchtelingenkinderen in Libanon

In het kort

Samen stellen wij alles in het werk om het leven van de meest kwetsbaren drastisch te verbeteren. In samenwerking met onze partners, donoren en sympathisanten geven wij hoop aan slachtoffers van conflicten, natuurrampen en armoede in alle uithoeken van de wereld. Na de noodhulp gaan we verder met heropbouw en ontwikkelingsprojecten.

• Crisishulp & ontwikkeling

Wij zijn de Belgische schakel in een wereldwijd netwerk waardoor medewerkers en vrijwilligers van lokale Caritas organisaties onmiddellijk aan de slag gaan bij een crisis en wij geven de kans aan slachtoffers om opnieuw een menswaardig en duurzaam leven op te bouwen.

• Voedselzekerheid

Ongeveer 800 miljoen mensen lijden aan chronische ondervoeding. Caritas International, haar partners, boerenorganisaties en landbouwgemeenschappen verenigen zich dagelijks in de strijd tegen hongersnood en armoede.

• Risicobeheersing & preventie

De grootste rampen treffen vaak de meest kwetsbare gemeenschappen. Risicovermindering en preventie zijn essentieel in projecten van Caritas om gemeenschappen te versterken.

• Partners & netwerk

Caritas International behoort tot een wereldwijd netwerk van meer dan 160 organisaties aanwezig in 200 landen. Samen bereiken ze jaarlijks meer dan 60 miljoen mensen. Deze sterke verankering tussen alle lokale en nationale organisaties zorgt ervoor dat er snelle, efficiënte, gecoördineerde en duurzame hulp kan geboden worden. In België vervult Caritas International haar missie[VE2] in lijn met haar partners en koepelorganisaties.

Caritas International  Bestrijding van de cholera

Bestrijding van de cholera

(1) Caritas voert een intense voorlichtingscampagne om de verdere verspreiding van cholera tegen te gaan via parochies, kampen, radiospots en folders. (2) Caritas bouwt honderden…

Alle projecten

• 40%

van de 18-30-jarigen zijn bereid om zich in te zetten voor een meer rechtvaardige samenleving

• € 12.378.565

worden rechtstreeks in de internationale hulp door Caritas International in 2014 geïnvesteerd

ernstige natuurrampen vonden plaats in de wereld in 2014

Achter elk cijfer een verhaal

Alle verhalen
Caritas International

Vrijwilligerswerk

Honderden vrijwilligers zeggen neen tegen onverschilligheid tegenover vluchtelingen in nood en zetten zich in voor Caritas International. En u, wenst u zich in te zetten voor de meest kwetsbaren?

Vrijwilliger worden
Caritas International

Doe een gift

Wat zouden we doen zonder u en uw vrijgevigheid? Dankzij uw gift draagt u bij tot de strijd tegen honger, armoede en geweld. Samen geven wij een tweede kans aan mensen die uw gift het meeste nodig hebben.

Doe een gift