Een woning vinden is een haast onmogelijke opdracht voor een pas erkende vluchteling.

Huisvesting

In het kort

Een woning vinden op de private huurmarkt is enorm moeilijk. Eens erkend, hebben vluchtelingen slechts twee maanden tijd om het opvangcentrum voor asielzoekers te verlaten en een woning te vinden. Een haast onmogelijke opdracht. Het Housing-café helpt hen hierbij. Integratiecoaches en vrijwilligers begeleiden er erkende vluchtelingen in hun zoektocht naar een woning. Contact opnemen met eigenaars, een gezin helpen bij het intrekken in een woning, de inschrijving in de gemeente en bij het OCMW, een school zoeken: het hoort er allemaal bij.

Nieuws "Huisvesting"

Projecten "Huisvesting"

Alle projecten

• 14.559

ASIELAANVRAGEN IN BELGIË TUSSEN JANUARI EN SEPTEMBER 2017.

• 52%

VAN DE BEZOEKERS VAN DE HOUSING-CAFÉS VAN CARITAS HEBBEN IN 2016 EEN WONING GEVONDEN.

• 2.212

MENSEN VERLOREN TUSSEN JANUARI EN MEI 2017 HET LEVEN IN EEN POGING OM EUROPA TE BEREIKEN VANUIT LIBIË

Achter elk cijfer een verhaal

Alle verhalen
Caritas International

Vrijwilligerswerk

Honderden vrijwilligers zeggen neen tegen onverschilligheid tegenover vluchtelingen in nood en zetten zich in voor Caritas International. En u, wenst u zich in te zetten voor de meest kwetsbaren?

Vrijwilliger worden
Caritas International

Doe een gift

Wat zouden we doen zonder u en uw vrijgevigheid? Dankzij uw gift draagt u bij tot de strijd tegen honger, armoede en geweld. Samen geven wij een tweede kans aan mensen die uw gift het meeste nodig hebben.

Doe een gift