Werken en wonen in menswaardige omstandigheden is van cruciaal belang voor Caritas International

In het kort

Erkende vluchtelingen worden begeleid door onze teams in hun administratieve stappen en hun integratieproces. Ons doelpubliek zijn voornamelijk kwetsbare vluchtelingen. Voor Caritas International is werken en wonen in menswaardige omstandigheden van cruciaal belang. Daarom organiseren we regelmatig Housing- en Working-cafés.

Caritas International Workcafé

Workcafé

Het workcafé: worskhops over werken in België, of hoe de toegang tot werk faciliteren voor erkende vluchtelingen.

Alle projecten

• 14.559

ASIELAANVRAGEN IN BELGIË TUSSEN JANUARI EN SEPTEMBER 2017.

• 52%

van de bezoekers van de housing-cafés van Caritas hebben in 2016 een woning gevonden.

• 2.212

MENSEN VERLOREN TUSSEN januari EN MEI 2017 HET LEVEN IN EEN POGING OM EUROPA TE BEREIKEN VANUIT LIBIË

Achter elk cijfer een verhaal

Alle verhalen
Caritas International

Vrijwilligerswerk

Honderden vrijwilligers zeggen neen tegen onverschilligheid tegenover vluchtelingen in nood en zetten zich in voor Caritas International. En u, wenst u zich in te zetten voor de meest kwetsbaren?

Vrijwilliger worden
Caritas International

Doe een gift

Wat zouden we doen zonder u en uw vrijgevigheid? Dankzij uw gift draagt u bij tot de strijd tegen honger, armoede en geweld. Samen geven wij een tweede kans aan mensen die uw gift het meeste nodig hebben.

Doe een gift