Maatwerk op basis van je interesses

Caritas International België Maatwerk op basis van je interesses

Isabel Corthier

11/08/2017

Nieuwsbrieven op maat die zo dicht mogelijk bij je interesses aanleunen: dat is onze bedoeling. Om dit mogelijk te maken, start Caritas International met thematische nieuwsbrieven. Nog niet ingeschreven? Ontdek wat we voor je in de aanbieding hebben.

"Caritas in een Klik", de essentie

Wij selecteren voor jou het belangrijkste. Deze nieuwsbrief biedt een maandelijks overzicht van onze actualiteit in de wereld en in België. In een oogopslag ontdekt je onze acitiviteiten op het vlak van noodhulp en ontwikkeling, asiel en migratie, onze campagnes en onze jobaanbiedingen. In één klik ben je van alles op de hoogte.

5 thema's voor 5 werkvelden

De diversiteit van onze missie wordt weerspiegeld in de verscheidenheid van onze nieuwsbrieven. 5 thema’s voor 5 werkvelden. Wij brengen je het nieuws wanneer het zich aandient.

• Noodhulp & Ontwikkeling
    In crisissituaties brengen Caritas en haar partners noodhulp naar de slachtoffers.  Om mensen de kans te geven hun leven en toekomst in handen te nemen, zetten we ook heropbouw- en ontwikkelingsprojecten op. Wilt je daarvan op de hoogte bllijven? Deze nieuwbrief brengt je al het nieuws over de projecten van Caritas International en zijn wereldwijd netwerk.

• Asiel & Migratie
    Caritas International organiseert de opvang van asielzoekers en verdedigt het recht van vluchtelingen en migranten op materiële, sociale en juridische bijstand.  Onze teams begeleiden hen op hun traject, hier in België of in hun land van herkomst. Als jij je inschrijft, blijf je op de hoogte van de projecten van Caritas International voor migranten en vluchtelingen in België en in Euorpa.

• Wereldburgerschapseducatie
    Onze werkervaring voedt onze informatie- en educatieactiviteiten voor het grote publiek, en meer specifiek voor scholen. Met deze nieuwsbrief blijf je op de hoogte van al onze initiatieven voor jongeren, leerlingen en leerkrachten.

• Standpunten
    Caritas International klaagt onrechtvaardige situaties en wantoestanden aan waarvan onze medewerkers getuige zijn en pleit bij beleidsmakers voor structurele oplossingen. Een mailtje brengt je op de hoogte van de politieke actualiteit en de standpunten van Caritas.

• Vluchtschrift
    Wij vinden het zeer belangrijk dat de fundamentele rechten van migranten gewaarborgd worden, en dat ongeacht hun statuut. In Vluchtschrift delen onze juristen hun analyses en goede praktijken.  Deze nieuwsbrief is een gespecialiceerd tijdschrift voor professionelen in de sociale en juridische sector.

NIEUWSBRIEVEN GEMAAKT VOOR U, uw verwachtingen

Zonder u bestaat Caritas niet. Om uw dorst naar informatie het best te lessen, hebben wij uw mening nodig. Zeg ons hieronder welke inhoud u verwacht in de verschillende nieuwsbrieven!

Ik ben ingeschreven voor

Ik vind dat...