Allemaal mensen, onderweg naar beter

12/09/2017

Dit jaar stelt de koepel 11.11.11 migratie en vluchtelingen centraal in zijn campagne. Niet toevallig, de cijfers spreken voor zich. 65 miljoen mensen zijn op de vlucht voor oorlog en vervolging. Miljoenen anderen ontvluchten armoede, ongelijkheid, klimaatverandering… Oorzaken waar 11.11.11 elke dag, samen met zijn leden, waaronder Caritas International, structureel aan werkt.

Wat vragen we?

Met deze campagne vragen wij een rechtvaardig migratiebeleid, dat de oorzaken van migratie aanpakt. Dat veilige en legale migratieroutes aanbiedt. Een beleid dat verbindt en met juiste cijfers over vluchtelingen en migratie communiceert.

• 65 miljoen mensen zijn op de vlucht voor OORLOG EN VERVOLGING.
  • Per jaar moeten 27,5 miljoen mensen hun woonplaats verlaten als gevolg van NATUURRAMPEN, sterk toegenomen door KLIMAATVERANDERING.
  • Meer dan 10% van de wereldbevolking leeft in EXTREME ARMOEDE. Deze mensen moeten rondkomen met minder dan US$ 1,9 per dag.
  • Miljoenen boeren moeten verhuizen omdat hun gronden worden ingepalmd door GROTE PLANTAGES of MIJNBOUWBEDRIJVEN.
Caritas International België Allemaal mensen, onderweg naar beter
Infoposter van de campagne rond migratie en vluchtelingen.

Draag onze pin

Jij bent nu hier. Maar ben je hier altijd geweest? Zocht je hier een lief? Een job? Een thuis? Of misschien moest je vluchten voor geweld, oorlog, je leven. Net als miljoenen vluchtelingen en migranten zijn we allemaal op zoek naar een menswaardig leven. Draag onze pin en toon dat wij #AllemaalMensen zijn, onderweg naar beter.

Ook online kan je onze pin laten zien, surf naar www.11.be/allemaalmensen en deel hem op Facebook.

WAT KAN JE ZOAL DOEN?

Steun onze campagne en schiet in actie. Alleen of met vrienden, collega’s of leerlingen. Met een beproefd actierecept of een hele nieuwe aanpak. Voorbeelden ter inspiratie:

• Salongesprek. We zochten en vonden getuigen die hun migratie-of vluchtverhaal met iedereen willen delen.
  • Een filmavond. Samen met MOOOV selecteerden we 8 straffe films over migratie.
  • Een inzamelactie. Doe waar je het best in bent en zamel geld in voor 11.11.11. Steun ons en help mee om:
    – De grondoorzaken van vluchten aan te pakken.
    – In België op te komen voor een rechtvaardig migratiebeleid.
    – Voor een menswaardige opvang van vluchtelingen te zorgen.

Registreer je actie op www.11.be/allemaalmensen

16 september: Kick-off van de campagne

Nu zaterdag 16 september lanceren we onze campagne migratie en vluchtelingen in De Roma in Antwerpen. Internationale topsprekers Fatou Diome, Leo Lucassen en Rokia Traoré geven er hun klare kijk op migratie. Afsluiten doen we met een exclusief concert van Rokia Traoré.

Schrijf je hier in.