Caritas International heeft een team van professionele voogden samengesteld.

Voogdij van NBMV

In het kort

Bepaalde migranten zijn kwetsbaarder dan andere, zoals niet-begeleide minderjarige vreemdelingen (NBMV). NBMV’s zijn jongeren onder 18 jaar die zonder hun ouders in België verblijven. Voor hen heeft Caritas International een team van professionele voogden samengesteld. Ze zijn de wettelijke vertegenwoordiger van de NBMV, ze verdedigen zijn of haar belangen, ze bouwen een vertrouwensrelatie op met de minderjarige, ze begeleiden en ondersteunen hem of haar en gaan samen met de minderjarige op zoek naar de meest duurzame oplossing, in ons land of elders.

Nieuws "Voogdij van NBMV"

Projecten "Voogdij van NBMV"

Alle projecten

NBMV werden in 2016 door onze voogden begeleid

• 14.559

ASIELAANVRAGEN IN BELGIË TUSSEN JANUARI EN SEPTEMBER 2017.

Caritas International

Vrijwilligerswerk

Honderden vrijwilligers zeggen neen tegen onverschilligheid tegenover vluchtelingen in nood en zetten zich in voor Caritas International. En u, wenst u zich in te zetten voor de meest kwetsbaren?

Vrijwilliger worden
Caritas International

Doe een gift

Wat zouden we doen zonder u en uw vrijgevigheid? Dankzij uw gift draagt u bij tot de strijd tegen honger, armoede en geweld. Samen geven wij een tweede kans aan mensen die uw gift het meeste nodig hebben.

Doe een gift