Bezoek aan gesloten centra

In het kort

Caritas International verzet zich tegen de detentie van vreemdelingen omwille van migratie-redenen. Maar omdat deze praktijk courant is in België, is het essentieel dat onze organisatie de gesloten centra kan bezoeken. Deze regelmatige bezoeken hebben tot doel migranten te informeren over hun situatie en hun rechten, hun isolement te doorbreken, psychosociale en juridische steun te bieden en hun levensomstandigheden in de centra te controleren.

Nieuws "Bezoek aan gesloten centra"

• 14.559

ASIELAANVRAGEN IN BELGIË TUSSEN JANUARI EN SEPTEMBER 2017.

• 30%

VAN DE MENSEN DIE IN 2016 HET VLUCHTELINGENSTATUUT KREGEN IN BELGIË, KWAMEN UIT SYRIË (7.337 MENSEN)

Caritas International

Vrijwilligerswerk

Honderden vrijwilligers zeggen neen tegen onverschilligheid tegenover vluchtelingen in nood en zetten zich in voor Caritas International. En u, wenst u zich in te zetten voor de meest kwetsbaren?

Vrijwilliger worden
Caritas International

Doe een gift

Wat zouden we doen zonder u en uw vrijgevigheid? Dankzij uw gift draagt u bij tot de strijd tegen honger, armoede en geweld. Samen geven wij een tweede kans aan mensen die uw gift het meeste nodig hebben.

Doe een gift