Caritas International biedt professionele dienstverlening en ondersteuning aan migranten.

Hulp aan migranten

In het kort

Caritas International biedt professionele dienstverlening en ondersteuning aan alle migranten, onder meer inzake gezinshereniging. We doen dat in samenwerking met de sociale dienst CAW Brabantia. Samen organiseren we ook de voogdij van Niet-begeleide minderjarige vreemdelingen (NBMV) en bezoeken we gesloten centra.

Nieuws "Hulp aan migranten"

Projecten "Hulp aan migranten"

Alle projecten

• 30%

VAN DE MENSEN DIE IN 2016 HET VLUCHTELINGENSTATUUT KREGEN IN BELGIË, KWAMEN UIT SYRIË (7.337 MENSEN)

• 50%

van de uitgaven van Caritas International rechtstreeks geïnvesteerd in de hulp bij asiel en migratie in 2016

• 14.559

ASIELAANVRAGEN IN BELGIË TUSSEN JANUARI EN SEPTEMBER 2017.

Caritas International

Vrijwilligerswerk

Honderden vrijwilligers zeggen neen tegen onverschilligheid tegenover vluchtelingen in nood en zetten zich in voor Caritas International. En u, wenst u zich in te zetten voor de meest kwetsbaren?

Vrijwilliger worden
Caritas International

Doe een gift

Wat zouden we doen zonder u en uw vrijgevigheid? Dankzij uw gift draagt u bij tot de strijd tegen honger, armoede en geweld. Samen geven wij een tweede kans aan mensen die uw gift het meeste nodig hebben.

Doe een gift