Vrouwen & alleenstaande moeders

In het kort

Alleenstaande vrouwen of moeders met kinderen die asiel aanvragen in België, zijn meestal verzwakt door ervaringen die ze meegemaakt hebben, en komen vaak terecht in een onaangepaste opvang. Velen kennen hun rechten niet. Trouw aan haar roeping om de meest kwetsbaren te helpen, besloot Caritas International om voor deze vrouwen aangepaste opvangaccommodatie te voorzien in het voormalig klooster van de Dochters van Liefde in Louvranges.

Projecten "Vrouwen & alleenstaande moeders"

Alle projecten

• 14.559

asielaanvragen in België van januari tot september 2017

vrouwen (18) en kinderen (42) begeleid in Louvranges in 2016

• 40%

van de personen die aankwamen in het Belgisch opvangnetwerk in februari 2017 zijn families

Caritas International

Vrijwilligerswerk

Honderden vrijwilligers zeggen neen tegen onverschilligheid tegenover vluchtelingen in nood en zetten zich in voor Caritas International. En u, wenst u zich in te zetten voor de meest kwetsbaren?

Vrijwilliger worden
Caritas International

Doe een gift

Wat zouden we doen zonder u en uw vrijgevigheid? Dankzij uw gift draagt u bij tot de strijd tegen honger, armoede en geweld. Samen geven wij een tweede kans aan mensen die uw gift het meeste nodig hebben.

Doe een gift