Caritas International vangt een klein aantal asielzoekers op en concentreert zich daarbij op de zeer kwetsbare profielen

Individuele opvang :

In het kort

Tijdens de opvangcrisis in 1999 organiseerde Caritas de opvang van asielzoekers in individuele woningen als een alternatief op mensenmaat voor de collectieve opvang. In een eengezinswoning werden het privéleven en de autonomie van de betrokkenen gegarandeerd. Op korte en lange termijn bood dit model de mogelijkheid om een gezinsleven uit te bouwen en het bevorderde de integratie in de Belgische maatschappij. Tegelijkertijd was het goedkoper voor de gemeenschap.
Sinds juni 2017 zag Caritas International zich genoodzaakt om de opvangplaatsen voor asielzoekers drastisch te verminderen. Nu vangen we een klein aantal asielzoekers op, met nadruk op de zeer kwetsbare profielen.

Nieuws "Individuele opvang"

• 2.212

MENSEN VERLOREN TUSSEN JANUARI EN MEI 2017 HET LEVEN IN EEN POGING OM EUROPA TE BEREIKEN VANUIT LIBIË.

• 14.559

ASIELAANVRAGEN IN BELGIË TUSSEN JANUARI EN SEPTEMBER 2017.

• 40%

VAN DE PERSONEN DIE IN FEBRUARI 2017 AANKWAMEN IN HET BELGISCH OPVANGNETWERK ZIJN FAMILIES.

Caritas International België

Ik stel een testament op

Wil je voortleven in projecten voor kwetsbare mensen? Neem dan Caritas International op in jouw testament! Het is gemakkelijk, snel en we zijn er om je te helpen en jouw vragen te beantwoorden.

Ik stel een testament op
Caritas International België

Doe een gift

Wat zouden we doen zonder jou en je vrijgevigheid? Samen strijden we tegen honger, armoede en geweld. Zo tover jij een glimlach op vele gezichten.

Doe een gift