Kern van onze filosofie blijft dat we alle mensen die we opvangen een humane, waardige en kwaliteitsvolle begeleiding willen bieden.

In het kort

Naar aanleiding van de opvangcrisis, sinds augustus 2015, en opdat geen enkele asielzoeker op straat moest overnachten tijdens deze crisisperiode, heeft Caritas International ook collectieve opvangstructuren geopend. Een uitzonderlijk antwoord op een uitzonderlijke situatie: kern van onze filosofie blijft dat we alle mensen die we opvangen een humane, waardige en kwaliteitsvolle begeleiding willen bieden.

Nieuws "Collectieve opvang"

Projecten "Collectieve opvang"

Alle projecten

• 1.500

mensen stierven op zee in slechts enkele dagen tijd (2015)

• 2.975

asielaanvragen ingediend in juli 2015

• 16.000

opvangplaatsen moeten dringend gevonden worden

Caritas International

Vrijwilligerswerk

Honderden vrijwilligers zeggen neen tegen onverschilligheid tegenover vluchtelingen in nood en zetten zich in voor Caritas International. En u, wenst u zich in te zetten voor de meest kwetsbaren?

Vrijwilliger worden
Caritas International

Doe een gift

Wat zouden we doen zonder u en uw vrijgevigheid? Dankzij uw gift draagt u bij tot de strijd tegen honger, armoede en geweld. Samen geven wij een tweede kans aan mensen die uw gift het meeste nodig hebben.

Doe een gift