Kern van onze filosofie blijft dat we alle mensen die we opvangen een humane, waardige en kwaliteitsvolle begeleiding willen bieden.

Collectieve opvang

In het kort

Naar aanleiding van de opvangcrisis, sinds augustus 2015, en opdat geen enkele asielzoeker op straat moest overnachten tijdens deze crisisperiode, heeft Caritas International ook collectieve opvangstructuren geopend. Een uitzonderlijk antwoord op een uitzonderlijke situatie: kern van onze filosofie blijft dat we alle mensen die we opvangen een humane, waardige en kwaliteitsvolle begeleiding willen bieden.

Nieuws "Collectieve opvang"

Projecten "Collectieve opvang"

Alle projecten

• 14.559

ASIELAANVRAGEN IN BELGIË TUSSEN JANUARI EN SEPTEMBER 2017.

mensen opgevangen in Scherpenheuvel in 2016.

• 2.212

MENSEN VERLOREN TUSSEN JANUARI EN MEI 2017 HET LEVEN IN EEN POGING OM EUROPA TE BEREIKEN VANUIT LIBIË.

Achter elk cijfer een verhaal

Alle verhalen
Caritas International

Vrijwilligerswerk

Honderden vrijwilligers zeggen neen tegen onverschilligheid tegenover vluchtelingen in nood en zetten zich in voor Caritas International. En u, wenst u zich in te zetten voor de meest kwetsbaren?

Vrijwilliger worden
Caritas International

Doe een gift

Wat zouden we doen zonder u en uw vrijgevigheid? Dankzij uw gift draagt u bij tot de strijd tegen honger, armoede en geweld. Samen geven wij een tweede kans aan mensen die uw gift het meeste nodig hebben.

Doe een gift